miercuri, 17 noiembrie 2010

Merită să încerci…

Vacanţa mare începuse. Aveam mult timp la dispoziţie, dar găseam cu ce să-l umplu: un film, o carte, un spectacol, o excursie, o vizită la Săcel…

Am văzut că oamenii mari mâncau seminţe, în special la meciurile de fotbal. Nu aveam răbdare să stau pe stadion, dar îmi plăceau seminţele.

La colţul străzii Republicii, era o femeie cu seminţe. Avea şi seminţe de dovleac, dar şi de floarea soarelui. Pe cele de dovleac le dădea dintr-un pahar mai mare, iar pe cele de floarea soarelui din alt pahar, mult mai mic. Mă tentau seminţele, dar tata era la o şedinţă şi nu-i puteam cere bani.

Gândindu-mă ce să fac, am urcat treptele aleii ce ducea în parcul oraşului, locul în care se organizau spectacole în aer liber. În special de 1 Mai şi 23 August. Era frumos acolo. Copaci mari, interesanţi, ştiam câteva locuri în care copiii mai mari mi-au arătat cuiburi de pasăre. Mă plimbam singură…

Am zărit filigoria şi m-am îndreptat spre ea. Aşa goală, mi s-a părut mai mare decât în alte zile. Două bănci erau rupte. Câteva hârtii se mişcau din loc în loc, când venea câte o rafală de vânt. Nu aveam cu cine să vorbesc.

Mi-am amintit de seminţe. Aveam câţiva bani acasă. M-am înveselit:

- Ce-ar fi să cumpăr seminţe din aceşti bani? Câte seminţe mi-ar da femeia? Dacă un pahar costă un leu, de 8 bani câte îmi va da? Totuşi, merită să încerc.

Am luat-o la fugă spre casă. Am luat banii şi am fugit la femeia cu seminţe. Am aşteptat să plece toţi cumpărătorii.

- Vrei seminţe?, mă întreabă vânzătoarea.

- Aş vrea să cumpăr… Dar…

- Nu ai bani…
- Am 8 bani. Îmi daţi seminţe?

- Îţi dau.

Gândindu-mă că voi primi 10-12 seminţe, am întins palma. Femeia a luat tacticos o foaie dintr-un caiet, a făcut o pungă şi mi-a pus acolo seminţe din ambele feluri.
Am mulţumit frumos, aşa cum ştiam că se cade, şi am plecat fără grabă. Pe drum, mă gândeam că mi-a dat prea mult pentru cât am plătit.

Ajung acasă. Nina mă întreabă de ce am fugit de ea.

- Nu am fugit de tine! Am fost să cumpăr seminţe! Uite câte mi-a dat!

- Îmi dai şi mie?

- Sigur. Nu eşti tu surioara mea?

- Mulţumesc!

- Să mulţumim femeii care a fost atât de darnică! Poate mi-ar fi dat şi fără bani. Dar aşa, mi-a dat mai multe. Ce bine e să fii corect!

Am mâncat împreună seminţele. Nu mai eram singură.

Niciun comentariu: